086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

5 خطری که رستوران شما را تهدید می کند

اخبار و رویداد های شیدپخت

5 ریسک در رستوران

هر کسب و کاری همواره ممکن است در معرض خطرات و آسیب هایی قرار گیرد؛ برای محافظت از کسب و کاری که دارید یک برنامه ریزی مناسب ضروری به نظر می رسد. مقاله زیر به شما کمک می کند تا ریسک هایی که ممکن است در محیط رستوران با آن مواجه شوید را شناسایی و برای مدیریت آن راهکارهایی ارایه دهید:

 

اقدامات غیر قانونی:

در معرفی یک کسب و کار نام تجاری بسیار مهم و حیاتی است؛ این نام قرار است فعالیت شما را معرفی نماید پس باید طوری نام گذاری شود که علاوه بر جذابیت در ذهن مشتریان باقی بماند. برای نام گذاری باید به این نکته توجه نمود که نام انتخابی با قوانین جمهوری اسلامی مطابقت داشته باشد. استفاده از نام های غیر ایرانی مانند نام شخصیت ها، نام فیلم ها یا حتی نام های برگرفته از رستوران های معروف دنیا از مواردی است که منع قانونی دارد.

 

تغییر نام بسیاری از رستوران های معروف از جمله: نوتلا بار، سنسو، برگرلند و گاد فادر پیرو همین قوانین صورت پذیرفته است. از آن جایی که تبلیغات شما بر اساس نام و برند شما انجام می شود بنابراین از ابتدا این کار را به درستی انجام دهید تا مجبور به صرف هزینه های اضافی نشوید.

 

آسیب هایی که کارکنان وارد می کنند:

یک مدیر وظیفه دارد به کارکنان خود رسیدگی نماید، به آن ها آموزش دهد و از آن ها در برابر آسیب هایی که ممکن است در محل کار رخ دهد محفاظت کند. ایجاد حس همدلی و افزایش روحیه کار تیمی از دیگر وظایف یک مدیر است. کارکنان قلب تپنده ی یک کسب و کار هستند و مدیر نقش یک هدایتگر را ایفا می کند.

 

به رابطه ی گارسون و مشتری دقت کنید؛ همین ارتباط کوتاه اگر با یک خوش آمد گویی گرم و صمیمی همراه باشد و گارسون رستوران بتواند سفارشات را به دقت ثبت نماید و با حوصله به سوالات مشتریان پاسخ دهد امتیاز رستوران افزایش می یابد. ولی اگر هر کدام از کارکنان کوتاهی کنند با مشتریان ناراضی مواجه خواهید بود.

 

در این خصوص تجربه ای دارم که با شما به اشتراک می گذارم:

 

هفته پیش به همراه یکی از دوستانم برای صرف ناهار به یکی از رستوران های معروف تهران رفتیم. سفارش غذای ما بسیار ساده بود، بعد از حدود 10 دقیقه گارسون یکی از سفارشات را روی میز گذاشت و من منتظر شدم تا سفارش دوم هم برسد.

 

بعد از گذشت 30 دقیقه از گارسون توضیح خواستم و متوجه شدم گارسون به اشتباه فقط یکی از سفارشات را ثبت کرده است؛ درخواست کردم مجدد سفارش را ثبت کند و با یک تاخیر 15 دقیقه ای سفارش دوم رسید و این در حالی بود که سفارش اول کاملا سرد شده بود!!

 

با دقت در رفتار این گارسون متوجه نقش کمرنگ مدیر رستوران شدم.

 

رفتار درست از نظر من این بود که ابتدا گارسون عذرخواهی نماید و هر دو سفارش را مجدد ثبت و با یک توضیح آشپزخانه را در جریان این اشتباه قرار دهد تا لااقل بعد از گذشت این زمان مشتری مجبور نشود غذای سرد میل کند.

 

علت این ناهماهنگی عدم ارتباط مستقیم گارسون و آشپزخانه بود در صورتی که با ابزارهایی که امروزه وجود دارد اگر گارسون سفارش را از طریق نرم افزار سفارش گیر تبلت انجام می داد بسرعت می توانست سفارش را با یک توضیح کوتاه برای آشپزخانه ارسال کند.

 

تاثیر این اشتباه برای این رستوران غیرقابل بازگشت خواهد بود.

 

از دست دادن ملک تجاری:

یکی از مهم ترین دارایی های یک رستوران موقعیت تجاری است که رستوران در آن دایر شده است؛ تغییر مکان می تواند بسیار زیان بار باشد و منجر به از دست رفتن مشتری و کاهش فروش شود؛ البته اطلاع رسانی های درست از طریق پنل اس ام اس می تواند تا حدی این زیان را کاهش دهد ولی به صورت کلی جابجایی های زیاد، مناسب نیست. بنابراین کسب و کارهایی که ملک تجاری آنها به صورت رهن و اجاره است بیشتر در معرض این آسیب قرار دارند.

 

ولی گاهی تغییر مکان به دلایل دیگر مثل افزایش فروش هم انجام می شود.این کار باید با بررسی و تحقیق درست انجام شود برای مثال به شرح یک نمونه از این اقدامات می پردازیم:

 

مدیر یکی از رستوران ها تصمیم می گیرد برای جذب مشتری بیشتر تغییر مکان داده و رستوران خو را در محدوده ای که تردد بیشتری دارد مستقر نماید.

به نظر می رسد این تصمیم درست باشد هر چه تردد در یک مکان بیشتر باشد امکان جذب مشتری هم بیشتر خواهد شد ولی نکته ای که وجود دارد این است که در محل جدید تعداد زیادی رستوران و فست فود با فاصله کم از هم وجود دارد که اکثر آن ها رستوران های موفقی هستند و یکی از علت های شلوغی این خیابان حضور همین رستوران هاست.

 

با این توضیح آیا تغییر مکان تصمیم درستی است؟ چقدر امکان رقابت با رستوران های موفق و برند وجود دارد؟

 

وقفه در کسب و کار:

هر کسب و کاری نیاز به برخی اصلاحات در محل خود دارد ولی بسیاری از رستوران ها در جریان این ساخت و سازها زمان را فراموش می کنند. عدم زمان بندی صحیح و طولانی شدن این کار منجر به از دست دادن مشتری و بازگشت به نقطه اول می گردد تا جایی که بسیاری از مشتریان تصور می کنند رستوران تعطیل شده است.

 

عدم کنترل صندوق رستوران:

یکی از تهدیدات برای یک رستوران نقض اطلاعات است. برخی رستوران ها فاقد ابزارهای لازم جهت ثبت اطلاعات و اسناد و فاکتورها هستند. سیستم مالی یک رستوران باید به نحو درست و امن ثبت و نگهداری شود. این اطمینان باید حاصل شود که اطلاعات دریافت و پرداخت بدرستی صورت می گیرد. انجام این امور به سادگی با استفاده از یک نرم افزار رستورانی قابل پیاده سازی است و هزینه زیادی هم در بر نخواهد گرفت ولی نبود این امکانات می تواند صدمه زیادی به رستوران وارد نموده و حتی در مواردی باعث ورشکستگی گردد.

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی