086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

عیب یابی یخچال صنعتی فروشگاهی

اخبار و رویداد های شیدپخت

نگهداری یخچال و فریزر فروشگاهی و رستورانی

مهم نیست که رستوران و یا آشپزخانه کترینگ شما دارای چه اندازه ای داشته باشد، مطمئنا داری یک یخچال و فریزر صنعتی / فروشگاهی هستید.. با این حال، از آنجایی که این نقش و اهمیت یخچال در آشپزخانه شما با اهمیت و حیاتی است، ممکن است متوجه شوید که بیشتر از برخی از وسایل دیگر شما نیاز به توجه دارد. به همین دلیل، دانستن نحوه عیب یابی رایج ترین مشکلاتی که یخچال های صنعتی با آن مواجه هستند برای هر صاحب یا مدیر آشپزخانه رستوران مفید است. به خواندن مطالب زیر ادامه دهید تا ببینید زمانی که یخچال صنعتی شما با مشکل برق، مشکل دما، یا نشتی روی زمین  روبرو میشود شما چه چیزی را باید بررسی کنید.

 

مشکل / ایراد: یخچال روشن نمی شود یا برق دریافت نمیکند

اگر یخچال صنعتی شما روشن نمی شود، چند نکته ساده وجود دارد که باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که منبع تغذیه مناسبی دارد.

 

آیا کلید برق دستگاه در وضعیت «روشن» است؟

آیا دستگاه به برق وصل است و آیا پریز کار می کند؟

آیا سیم برق در دیوار یا دستگاه شل شده است یا دچار ساییدگی یا شکاف می شود؟

آیا برای اتصال دستگاه خود به برق از سیم کشی استفاده می کنید؟ استفاده از سیم کشی در یخچال های صنعتی همیشه ایمن نیست. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها در صورت استفاده از سیم کشی، گارانتی دستگاه شما را باطل می‌کنند.

 

مشکل / ایراد: یخچال به اندازه کافی سرد نیست

اگر دمای یخچال صنعتی شما به اندازه کافی سرد نیست، این می تواند نتیجه عوامل متعددی از جمله مشکلات مکانیکی یا محیطی باشد.

 

آیا دماسنج درست است؟

دمای یخچال خود را با دماسنج دیگری بررسی کنید. اگر دما سنج درست نیست، بهترین راه برای تعمیر آن با سازنده دستگاه خود مشورت کنید.

 

آیا دستگاه شما به تازگی نصب شده است؟

اگر چنین است، ممکن است در هنگام تحویل یا نصب کج شده باشد. قبل از اینکه یخچال را دوباره روشن کنید، بگذارید 24 ساعت بماند.

 

آیا درب اغلب اوقات باز می شود؟

یکی از رایج‌ترین دلایل دمای نامناسب در یخچال این است که درب  دستگاه به ‌طور مکرر باز می‌شود. به کارمندان خود بگویید که از مدت زمانی که درب یخچال شما را باز نگه می دارند آگاه باشند و سعی کنید آنها را تشویق کنید که تعداد باز کردن درب یخچال را به حداقل برسانند.

 

آیا درهای یخچال شما به درستی بسته می شود؟

ممکن است لازم باشد واشر یا لولا را تعویض کنید تا مطمئن شوید که درهای یخچال شما به درستی آب بندی شده و هوای سرد را در داخل نگه می دارد.

 

آیا آشپزخانه شما خیلی گرم است یا یخچال شما در معرض نور مستقیم خورشید است؟

این گرمای بیش از حد می تواند عملکرد یخچال شما را به خطر بیندازد. سازماندهی مجدد چیدمان آشپزخانه خود را در نظر بگیرید، به طوری که یخچال شما در معرض نور خورشید یا نزدیک تجهیزات پخت و پز داغ نباشد.

 

آیا دستگاه شما بیش از حد پر از مواد غذایی است؟

اگر یخچال خود را پر از مواد غذایی کنید، هوای خنک نمی تواند به اندازه کافی در اطراف مواد شما گردش کند تا آنها را خنک کند.

 

آیا قفسه های یخچال شما به درستی نصب شده اند؟

پایه قفسه یخچال شما باید در پشت دستگاه باشد. اگر هیچ فاصله ای بین قفسه و پشت یخچال ندارید، ممکن است هوا به درستی در داخل دستگاه شما گردش نکند.

 

آیا یخچال شما خیلی به دیوار یا سایر تجهیزات نزدیک است؟

فرآیند تبرید به فضای کافی برای گردش هوا نیاز دارد. دستگاه شما برای خنک کردن مبرد به هوای محیط نیاز دارد و همچنین به فضایی برای خروج هوای گرم نیاز دارد.

 

آیا کمپرسور یخچال شما کار می کند؟

 کمپرسور گاز مبرد را قبل از اینکه توسط کندانسور خنک شود فشرده می کند. اگر کمپرسور شما در بالا نصب شده است، مطمئن شوید که چیزی در بالای یخچال شما وجود نداشته باشد که جریان هوا را از کمپرسور مسدود کند.

آیا کویل های کندانسور واحد شما تمیز هستند؟

همیشه مطمئن شوید که کویل های کندانسور شما طبق دستورالعمل های سازنده تمیز هستند. اگر این کویل ها تجمعی از خاک و چربی را جمع کنند، این عایق می تواند عملکرد کندانسور را مختل کند. یخ در حال ساختن است یا یخچال خیلی سرد است.

 

آیا درهای واحد شما به درستی بسته می شود؟

بسته شدن نادرست می تواند باعث کار بیش از حد دستگاه برای جبران نوسانات دما شود. این باعث کاهش طول عمر و هدر رفتن انرژی می شود. واشرها و لولاهای یخچال خود را از نظر تراز و آب بندی مناسب بررسی کنید.

 

آیا اواپراتور شما عملکردی دارد؟

اگر فن شما صدا ایجاد می کند، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد تا دستگاه شما دوباره دما را به درستی حفظ کند.

 

آیا کویل های واحد شما یخ می زند؟

 اگر بخشی از کویل های دستگاه  شما یخ می زند، ممکن است مشکل از فشار یخچال شما باشد که باید توسط یک متخصص بررسی شود.

 

آیا یخچال شما دارای یخ زدایی خودکار است و آیا چرخه یخ زدایی به درستی کار می کند؟

یک یخچال با یخ زدایی خودکار از فن ها برای آب کردن کویل های کندانسور در بین چرخه های کمپرسور استفاده می کند. اگر این چرخه کار نکند، ممکن است باعث ایجاد یخ شود. بررسی کنید که آیا تایمر یخ زدایی دستگاه شما نیاز به تعویض دارد یا خیر.

 

اگر یخچال شما دارای یخ زدایی خودکار نیست، آیا اغلب به اندازه کافی دستی یخ زدایی می کنید؟

هر چند وقت یک‌بار این اتفاق بر حسب واحد متفاوت است، اما زمانی که تجمع یخ به یک چهارم اینچ رسید، باید تجهیزات خود را یخ‌زدایی کنید.

 

مشکل / ایراد: یخچال نشتی آب دارد

آیا آشپزخانه شما خیلی مرطوب است؟

اگر آشپزخانه شما رطوبت بیش از حد زیادی دارد، ممکن است واحد شما نتواند در چنین محیط مرطوبی کار کند. این می تواند مشکلات رطوبتی در اطراف درهای یخچال شما ایجاد کند و ممکن است منجر به چکیدن در ظرف تبخیر دستگاه شود.

 

آیا یخچال شما روی کف ناهموار است؟

کج شدن می تواند باعث سرریز شدن آب در تشتک تبخیر شود.

 

آیا ظرف تبخیر دستگاه شما پر است؟

این اغلب می تواند باعث نشت آب یخچال شما بر روی زمین شود. ببینید آیا فتیله جاذب در تابه کپک زده، فرسوده یا بیش از حد اشباع شده است. ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر تابه بسیار پر باشد، می تواند نشان دهنده مشکل کمپرسور نیز باشد، زیرا آب داخل تابه برای تبخیر شدن به حرارت از کمپرسور نیاز دارد.

 

اگر یخچال صنعتی شما به درستی کار نمی کند، مطمئن شوید که می دانید چه سوالاتی را بپرسید تا ریشه مشکل را پیدا کنید. بهترین روش برای نگهداری یخچال کارآمد این است که همیشه از تمیز بودن کویل های آن اطمینان حاصل کنید، فضای کافی برای جریان هوای مناسب به آن بدهید و از باز نگه داشتن درهای آن به مدت طولانی یا زیاد خودداری کنید. هنگامی که راه حل مشکل دستگاه شما زیاد واضح نیست، برای راهنمایی به این لیست عیب یابی مراجعه کنید.

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی