086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

راهنمای نصب کباب پز تابشی سالاماندر

اخبار و رویداد های شیدپخت

راهنمای نصب کباب پز تابشی سالاماندر

معرفی کباب پز تابشی سالاماندر

دستگاه کباب پز تابشی سالاماندر شیدپخت وسیله ای برای پخت انواع کباب باکیفیت و سرعت بالا در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی می باشد. در کباب پز تابشی بر خلاف کباب پز های ذغالی و گازی چدنی حرارت از بالا به گوشت تابنده می شود و مکانیزم ایجاد حرارت آن علاوه بر سوخت گاز؛ امواج مادون قرمز نیز می باشد.

در این دستگاه کاربر دستگاه سیخ های آماده را بر روی میز دستگاه قرار داده و دستگاه با ایجاد حرارت بالا یک لایه سخت بر روی (گوشت) ایجاد می کنند و سپس اواج مادون قرمز که به داخل گوشت نفوذ کرده اند، موجب تولید حرارت در داخل شده و کباب کاملا مغز پخت و آبدار خواهد شد. در این کباب پز قسمت های پایین دارای حرارت کمتری بوده و در زیر سیخ ها نیز سینی آب تعبیه شده است که چربی خروجی از گوشت در آن جمع شده و نمی سوزد پس، کباب پز تابشی به هیچ وجه دود ندارد.

در مدل سالاماندر فاصله میز دستگاه با مشعل ها قابل تنظیم است. پس می توان برای انواع کباب از آن استفاده کرد. در قسمت وسط میز  شلف فولادی قرار گرفته که برای کباب کردن استیک و ماهی از آن استفاده می شود.    

با کباب پز سالاماندر  می توان انواع کباب نظیر کوبیده، جوجه، بنابی، شیشلیک و  ماهی را کباب کرد.

انواع کباب پز سالاماندر

کباب پز های تابشی سالاماندر در سه مدل رومیزی (10 و 12 سیخ)، معمولی (20، 30 و 40 سیخ) و عریض  (20 و 30  سیخ ) تولید می گردد. عملکرد و نحوه کارکرد آنها مشابه یکدیگر بوده  و تنها ظرفیت پخت آنها متفاوت است و در مدل های معمولی طول کباب 35 سانتی متر و در مدل های  عریض طول کباب 50 سانت می باشد.

 

مشخصات فنی

 

ردیف

مدل

ابعاد

طول * عرض * ارتفاع

ظرفیت

(تعداد سیخ)

طول سیخ

(سانتیمتر)

طول کباب

(سانتیمتر)

مشعل

وزن

(کیلو گرم)

1

خزر

210 * 48 * 150

40

65

35

2 * 12

 

2

گهر

170 * 48 * 150

30

65

35

2 * 12

 

3

هامون

140 * 48 * 150

20

65

35

2 * 12

2 * 10

 

4

گهر عریض

170  * 65 * 150

30

75

53

2 * 12

2 * 10

 

5

هامون عریض

140 * 65 * 150

20

75

53

4 * 12

 

6

رومیزی 12

95 * 50 * 85

12

65

35

 

 

7

رومیزی 10

85 *  50 * 85

10

65

35

 

 

 

 

مزیت ها و ویژگی ها

  • سرعت و بهره وری بالا
  • بدون دود
  • پخت انواع کباب
  • کباب آبدار و مغز پخت

 

بخش های اصلی دستگاه:

  • مشعل ها
  • میز
  • سینی آب

مشعل ها: کباب پز سالاماندر در مدل های معمولی دارای  4 مشعل و در مدل های عریض دارای 6 مشعل 10، 8 و یا 6 ردیفه است.مشعل های استفاده شده در کباب پز های شیدپخت توسط شرکت طراحی شده و تولید می گردند. برای هر دو مشعل (چپ و راست) دو شیر گاز جداگانه و در مجموع 4 شیر گاز در نظر گرفته شده است. یکی برای پیلوت و دیگری برای مشعل. به عبارت دیگر شما می توانید در صورتیکه تعداد سیخ های کمتری را دارید، تنها یک سمت کباب پز را استفاده کنید. در کنار هر مشعل یک پیلوت و ترموکوپل و جرقه زن نیز قرار دارد.   

میز کار : محل قرار گیری سیخ ها میز کار نامیده می شود. ظرفیت کباب پز هم بر اساس تعداد سیخ های که بر روی میز قرار میگیرد، تعیین می گردد. لبه های میز از قسمت داخلی میز بلندتر است و در وسط میز یک توری استیلو یک شلف فولادی قرار دارد. میز دارای حرکت بالا به پایین (تنظیم فاصله تا مشعل) و حرکت افقی ( داخل و خارج کباب پز ) هست.

برای قرار گیری سیخ ها و یا برداشتن کباب ها میز به سمت بیرون کشیده می شود و سپس با یک فشار کم به داخل حرکت و زیر مشعل قرار میگیرد. میز همچنین دارای یک ضامن برای تغییر فاصله تا مشعل است. با آزاد کردن ضامن، میز با فشار کم دست و به بالا و یا پایین حرکت کرده و با رها کردن ضامن، میز سر جای خود محکم قرار میگیرد. این قابلیت تغییر فاصله باعث می شود بتوان علاوه بر کباب کوبیده و جوجه با این کباب پز ماهی و استیک نیز پخت.

در قسمت وسط میز یک توری از جنس استیل مقاوم در برابر حرارت قرار گرفته که در صورت ریختن گوشت از افتادن آن به قسمت پایین جلو گیری می کند. همچنین یک شلف فولادی نیز به همراه دستگاه عرضه می شود که ماهی و استیک و یا سیخ های طویل کباب را می توان بر روب آن قرار داد.

 

سینی آب

در قسمت پایین کباب پز شیدپخت یک مخزن آب تعبیه شده است که قبل از شروع کار بایستی پز از آب شود. پس زیر سیخ ها سطخ داغی وجود نخواهد داشت. بنابراین زمان پخت چربی گوشت که از آن خارج شده به داخل این مخزن می ریزد و اصلا نمی سوزد و دود نمی کند. این قابلیت نیاز به هود را کاملا بر طرف می کند. ضمنا پیس از اتمام کار، به راحتی از طریق شیر تخلیه این آب به همراه چربی های اضافه آن تخلیه شده و محیز را نیز کثیف نمی کند.

 

 

 

نصب و آماده سازی دستگاه:

  1. دستگاه را بر سطح مسطح و تراز قرار دهید. دستگاه برای کار باید بر روی پایه های ثابت باشد.
  2. فاصله دستگاه از دیوار حداقل 30 سانتیمتر در نظر گرفته شود. دو شاخ برق دستگاه را به یک پریز صنعتی که سر راه آن یک فیوز 10 آمپر (فیوز مینیاتوری) قرار دارد، وصل کنید. شلنگ گاز را به شیر دارای فشار حداقل 22 میلی بار وصل کنید. حداکثر فشار گاز نباید از 30 میلی بار بیشتر باشد.
  3. بالای سر کباب پز نیاز به یک هواکش جهت خروج گرمای اضافی دستگاه است.

 

آماده سازی برای پخت

روشن کردن مشعل ها

  1. مخزن آب (سینی آب) را به میزان کافی از آب پر کنید.
  2. شیر گاز پایین را باز نموده و دکمه جرقه زن را فشار دهید تا پیلوت ها روشن شوند.
  3. پس از روشن شدن پیلوت، شیر بالایی را باز کرده تا مشعل ها نیز روشن گردد.
  4. منتظر بمانید تا سرامیک های نسوز مشعل کاملا گداخته گردد.

 

پخت کباب

  1. فاصله میز تا مشعل را تنظیم کنید.
  2. میز را بیرون بیاورید و سیخ های کباب را در کنار هم بچینید.
  3. میز را دوباره سر جای خود زیر مشعل برگردانید.
  4. کباب ها را بچرخانید تا کاملا پخته گردد.

 

خاموش کردن دستگاه

  1. پس از اتمام کار شیر اصلی مشعل ها را ببندید تا مشعل ها خاموش شوند.
  2. سپس منتظر بمانید تا دستگاه کاملا سرد گردد.
  3. آب مخزن را تخلیه کنید.
  4. با دستمال کباب پز را تمییز کنید.
  5. توجه داشته باشید هرگز دستگاه را با آب نشویید زیرا احتمال شکستن سرامیک ها بسیار بالاست.

 

 

 

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی