086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

راهنمای نصب و بهره برداری کباب پز تابشی اتوماتیک

اخبار و رویداد های شیدپخت

راهنمای نصب و بهره برداری کباب پز تابشی اتوماتیک

معرفی کباب پز تابشی اتوماتیک:

دستگاه کباب پز تابشی اتوماتیک شیدپخت وسیله ای برای پخت تعداد زیاد کباب هایی که بر رو سیخ آماده می شوند، بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به گرداندن سیخ است. در این دستگاه کاربر دستگاه سیخ های آماده را بر روی قلاب های دستگاه قرار داده و دستگاه بطور کاملا خودکار سیخ ها را به قسمت داخل دستگاه انتقال داده و دو طرف سیخ را همزمان می پزد و سپس در سینی خروجی تخلیه می کند. 

کباب پز اتوماتیک قادر است انواع کباب نظیر کوبیده، جوجه، بنابی، شیشلیک، ماهی کباب نماید.

 

انواع کباب پز اتوماتیک

کباب پز های تابشی اتوماتیک در ابعاد و ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند. عملکرد و نحوه کارکرد آنها مشابه یکدیگر بوده  و تنها ظرفیت پخت آنها متفاوت است.

      

 

مشخصات فنی

ردیف

مدل

ابعاد

طول * عرض * ارتفاع

ظرفیت

(سیخ در ساعت)

طول سیخ

(سانتیمتر)

طول کباب

(سانتیمتر)

ولتاژ

(ولت)

جریان

(آمپر)

توان موتور

(اسب بخار)

مشعل

وزن

(کیلو گرم)

1

یاقوت

110 * 63 * 170

300 - 400

65

35

220

3

5/0

2 * 12

270

2

زرین

165 * 63 * 195

650 - 750

65

35

220

3

5/0

2 * 12

340

3

زمرد

180 * 63 * 230

1000

65

35

220

3

1

2 * 12

2 * 10

410

4

کریستال

 

1400

65

35

220

3

5/0

2 * 12

2 * 10

350

5

برلیان

 

650 * 2

65

35

220

6

5/0 * 2

4 * 12

540

6

یاقوت عریض

110 *

300 - 400

75

53

220

 

 

 

310

7

زرین عریض

 

650 - 750

75

53

220

 

 

 

370

8

زمرد عریض

 

1000

75

53

220

 

 

 

450

9

کریستال عریض

 

1400

75

53

220

 

 

 

380

10

برلیان عریض

 

650 * 2

75

53

220

 

 

 

580

 

 

مزیت ها و ویژگی ها

  • سرعت و بهره وری بالا
  • بدون نیاز به آشپز ماهر
  • قابلیت برنامه ریزی و مدیریت زمان
  • پخت انواع کباب
  • کباب آبدار و مغز پخت

 

بخش های اصلی دستگاه:

  • مشعل ها
  • تابلو کنترل
  • کانوایر

 

 

مشعل ها: کباب پز اتوماتیک در مدل های یاقوت و زرین دارای 2 مشعل و در مدل های زمرد، کریستال و برلیان دارای 4 مشعل است. مشعل ها در مدل های معمولی 2 ردیفه و در مدل های عریض 3 ردیف هستند. مشعل های استفاده شده در کباب پز های شیدپخت توسط شرکت طراحی شده و در دو سایز 10 و 12 آجره تولید می گردند.

سیستم کنترل: سیستم کنترل دستگاه شامل تابلو کنترل تشکیل شده از یک اینورتر و دیگر تجهیزات کنترلی و حفاظتی و سنسور تشخیص سیخ است.

کانوایر (قلاب و زنجیر) : کانوایر وظیفه انتقال سیخ های کباب به داخل کوره و تخلیه کباب های پخته شده در سینی جمع آوری کباب ها را دارد. کانوایر شامل قلاب ها، زنجیر فولادی، الکتروموتور و گیربکس، برس های تمیز کننده و محفظه روغن کاری زنجیر است.  سیخ های کباب بر روی قلاب های متصل به زنجیر فولادی قرار گرفته و کباب ها به داخل کوره منتقل می شوند.

 

شرح تابلو کنترل

  1. کلید اصلی: برق اصلی دستگاه را وصل می کند.
  2. چراغ شروع: نشان دهنده روشن شدن موتور کانوایر (قلاب و زنجیر) است.
  3. آلارم: زمانی که تعداد سیخ های پخته شده به تعداد سیخ های برنامه ریزی شده برسد، آلارم پخش می کند.
  4. شمارنده سیخ: برای برنامه ریزی تعداد سیخ ها و تعداد سیخ های پخته شده را نمایش می دهد. نشان دهنده بالا تعداد سیخ های پخته شده و نشان دهنده پایین تعداد سیخ های برنامه ریزی شده را نشان می دهد.
  5. کلید جرقه زن: با فشار دادن این کلید زمانی که شیر پیلوت ها باز است، پیلوت ها روشن می گردد.
  6. کلید چپ و راست: این کلید موتور قلاب ها را روشن می کند. دارای 3 حالت است.
  • حالت وسط: موتور را خاموش می کند. 
  • حالت چپ یا دائم کار: موتور را روشن و قلاب ها از راست به چپ حرکت می کنند. که حالت اصلی می باشد.
  • حالت راست یا لحظه: زمانی که لازم است به هر دلیل مانند گیر کردن سیخ، جهت حرکت قلاب ها بر عکس گردد، از این حالت استفاده می شود. این حالت لحظه بوده و با رها کردن کلید، به حالت وسط بر می گردد و موتور خاموش می شود.

 

  1. ولوم تنظیم سرعت: کلید تنظیم سرعت یک ولوم چرخان است که با آن سرعت قلاب ها کم و زیاد می شود. سرعت پخت برای کباب با وزن های مختلف متفاوت است و بصورت تجربی بدست می آید.

 

نصب و آماده سازی دستگاه:

  1. دستگاه را بر سطح مسطح و تراز قرار دهید. دستگاه برای کار باید بر روی پایه های ثابت باشد. پس از قرار گرفتن در سر جای خود، پیچ پایه های ثابت را باز کرده تا چرخ ها از زمین جدا شود.
  2. فاصله دستگاه از دیوار حداقل 30 سانتیمتر در نظر گرفته شود. سمت راست دستگاه نیز باید با دیوار و یا وسیله کناری حداقل 50 سانتیمتر فاصله داشته باشد. دو شاخ برق دستگاه را به یک پریز صنعتی که سر راه آن یک فیوز 16 آمپر (فیوز مینیاتوری) قرار دارد، وصل کنید. شلنگ گاز را به شیر دارای فشار حداقل 22 میلی بار وصل کنید. حداکثر فشار گاز نباید از 30 میلی بار بیشتر باشد.
  3. بالای سر کباب پز نیاز به یک هواکش جهت خروج گرمای اضافی دستگاه است.

 

آماده سازی برای پخت

آماده سازی کباب پز

  1. ابتدا کلید چپ و راست را به چپ بچرخانید تا موتور کباب پز روشن شده و قلاب ها شروع به چرخش کنید.

نکته: خاموش بودن کانوایر (قلاب و زنجیر) تا زمانی که مشعل ها گداخته گردند باعث می شود قسمتی از زنجیر بسیار داغ شده و عمر مفید آن کم گردد.  

  1. شیر گاز پایین را باز نموده و دکمه جرقه زن را فشار دهید تا پیلوت ها روشن شوند.
  2. پس از روشن شدن پیلوت، دوباره کلید جرقه زن را فشار داده و شیر بالایی را باز کرده تا مشعل ها نیز روشن گردد.
  3. منتظر بمانید تا سرامیک های نسوز مشعل کاملا گداخته گردد.

 

تنظیم تعداد کباب ها

تعداد کباب های را که در نظر دارید طبخ کنید، با استفاده از شمارنده دستگاه تنظیم کنید.

  • برای اینکار ابتدا دکمه Mode  را 3 مرتبه فشار دهید تا نشان دهنده بالا عبارت End را نمایش می دهد و نشان دهنده پایین یک عدد 4 رقمی را نمایش می دهد. با کلید های + و – می توانید عدد را تنظیم کنید. همچنین با استفاده از کلید Mode می توانید عدد دهگان، صدگان و هزارگان را انتخاب و با کلید های + و – عدد مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • پس از انتخاب تعداد مد نظر با کلید mode  را دوبار فشار دهید. شمارنده به حالت شمارش رفته و نشان دهنده بالا تعداد سیخ های آماده شده و نشان دهنده پایین تعداد تنظیم شده را نمایش می دهد.
  • پس از شروع کار با قالب گیری هر سیخ به عدد شمارنده یکی اضافه شده و در انتها با رسیدن عدد شمارنده با عدد تنظیم شده دستگاه بطور خودکار متوقف می گردد.

 

 

تنظیم سرعت کانوایر (قلاب و زنجیر)

  1. با کباب پز تابشی اتوماتیک می توان انواع کباب ها را پخت کرد. با توجه به نوع کباب، مایه کباب و وزن کباب مدت زمان پخت تغییر می کند. برای جوجه و یا کباب کوبیده با وزن بالاتر، سرعت کمتر و برای کوبیده با وزن کمتر سرعت بالاتر می باشد. البته موقع تحویا دستگاه آموزش لازم به اپراتور دستگاه داده می گردد ولی نسبت سرعت با تجربه بدست می آید. 
  2. با ولوم (کلید چرخشی) سرعت حرکت قلاب ها را می توان تنظیم کرد. با تغییر ولوم سرعت عدد

روی اینورتر در داخل تابلو تغییر می کند. این عدد بین 0 تا 50 است. برای کباب کوبیده بطور پیش فرض 30 تا 35 و برای جوجه 18 تا 22 مناسب است.

  1. برای تنظیم سرعت از کلید ولوم گردان روی درب تابلو استفاده می شود. توجه داشته باشید برای تغییر سرعت از ولوم روی اینورتر در داخل تابلو کنترل استفاده نکنید.  

 

شروع به پخت

  1. قبل از شروع به پخت مخازن آب که در قسمت پایین دستگاه قرار دارد را به اندازه کافی پز از آب نمایید. عدم وجود آب در مخازن باعث کثیفی و سوختگی چربی خارج شده از کباب و دود کردن آن می گردد. 
  2. پس از گداخته شدن سرامیک ها، سیخ ها را روی قلاب ها قرار دهید، کانوایر دستگاه سیخ ها را به داخل مشعل منتقل می کند با عبور سیخ ها از زیر سنسور دستگاه شمارنده یک واحد به سیخ های پخته شده اضافه می کند.
  3.  کباب پز دو طرف کباب ها را همزمان شروع به پخت می نماید. دستگاه طوری طراحی شده که دو طرف کباب ها کاملا مغز پخت و یکنواخت پخته می شوند و اصلا نمی سوزند. در نهایت کباب های آماده را در سینی جمع آوری کباب ها بصورت خودکار تخلیه می کند.
  4. با رسیدن تعداد کباب پخته شده به تعداد برنامه ریزی شده دستگاه متوقف شده و صدای آلارم پخش می شود.

 

 

شستشو و تمیزکاری

پس از اتمام کار  سینی های ورودی و جمع آوری را از دستگاه جدا کرده و با آب گرم و مایع ظرف شویی بشویید. بدنه دستگاه را با این پارچه نمدار تمییز کنید. هرگز به دستگاه آب نپاشید، زیرا احتمال شکستن سرامیک های مشعل بسیار بالاست.  

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی