086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

راهنمای خرید فر پیتزا صندوقی در رستوران فست فود

اخبار و رویداد های شیدپخت

راهنمای خرید فر پیتزا صندوقی در رستوران فست فود

چطور یک فر صندوقی پیتزا برای رستوران فست فود خود انتخاب کنیم

فر صندوقی یکی از فر های مخصوص پخت پیتزا در رستورانهای فست فود و پیتزا فروشی ها است. فر پیتزای صندوقی به دلیل توانایی آن در پخت پیتزا پخته شده و رویه برشته شده ارزشمند هستند، اگر چه آنها اغلب به یک آشپز ماهرتر از سایر انواع فر نیاز دارند. در حالی که فرهای کانوکشن از گرمای تابشی و جریان هوا برای پخت یکنواخت طیف گسترده‌ای از غذاها استفاده می‌کنند، فر پیتزای صندوقی یک فر تخصصی و ویژه پیتزا هستند و از گرمای انتقال یافته از طریق کف خود برای پخت پیتزا استفاده می‌کنند، در حالی که از گرمای تابشی از بالا نیز استفاده می‌کنند. اگرچه بسیاری از مدل‌های فر پیتزای صندوقی فضای بیشتری را نسبت به فرهای کانوکشن مشابه اشغال می‌کنند، کیفیت نان و پیتزایی که می‌توانند تولید کنند باعث می‌شود تا در پیتزا  فروشی‌ها و رستوران های فست فود  ارزش بالایی داشته باشند. فر های صندوقی مدل ها و ظرفیت های متفاوتی دارند. در زیر برخی از نکاتی را که باید هنگام خرید یک فر پیتزای صندوقی به خاطر داشت را، با شمابه اشتراک می گذاریم

1-فر گازسوز یا برقی

فرهای صندوقی از نظرنوع انرژی مصرفی که به دو نوع گازسوز و برقی تقسیم می شوند. با توجه به قیمت گاز در ایران، فر های گاز سوز بیشتر مدنظر مدیران رستوران ها است. اما گاهی اوقات گاز در منطقه ای در دسترس نیست. بنابراین می توان از فر های برقی استفاده کرد. اما مطمئن هزینه پخت پیتزا با فرهای برقی بسیار زیاد تر از فر های گاز سوز است. اختلاف بین مدل های گازی و برقی در فر های چند طبقه بیشتر به چشم می آید. در مدل های برقی سر آشپز می تواند دمای هر طبقه را جداگانه تنظیم کند اما در مدل های گازی این امکان وجود ندارد و دمای تمام طبقات یکسان است. اگر یک مدل پیتزا پخت می کنید، این موضوع اهمیتی زیادی ندارد اما، در صورت پخت پیتزاهای مختلف یک فر برقی انعطاف پذیری بیشتری دارد.

2- فر هایی با سوخت چوب و  گاز

معمولاً برای رستوران های فست فود با آشپزخانه‌های اوپن یا جایی که آشپزی جلوی دید مشتریان انجام می‌شود، ترجیح داده می‌شود از فرهای هیزمی و چوب استفاده شود که پیتزا را با طعم واقعی ارائه می دهد. فر هایی هم هستند که از ترکیب گاز و چوب برای پخت، استفاده میکنند. ممکن است به دلیل تطبیق پذیری و گرمایش قابل پیش بینی بیشتر ترجیح داده شوند. اشکال استفاده از این نوع فر این است که برای انبار و نگهداری چوب، فضایی از آشپزخانه شما اشغال میشود. اگر فقط چوب برای نمایش آتش می‌خواهید، برخی از مدل‌های گازی نیز دارای شعله‌های باز در تنور پخت خود هستند.

انواع و اقسام کف فرهای صندوقی،تفاوت ها، مزایا و معایب 

نوع کف فر صندوقی یکی از پارامتر های تصمیم گیری در موقع خرید فر است. از آنجایی که هدف از استفاده از فر صندوقی این است که غذا بتواند مستقیماً روی کف پخته شود، این که سطح پخت و پز از چه چیزی ساخته شده است، یکی از مهمترین جنبه هایی است که باید در نظر گرفت. کف فرها ممکن است یک تکه  باشند که گرما را بهتر نگه می‌دارند، یا سوراخ‌ دار باشند که به هوا اجازه می‌دهد راحت‌تر گردش کند. در زیر مواد سطحی که می توانید انتخاب کنید آمده است.

فر با کف فولاد ضد زنگ

از مزایای فر صندوقی با کف فولادی به موارد ذیر می توان اشاره کرد

  • مقرون به صرفه
  • نچسب تر از سنگ
  • پاک شوندگی راحت
  • بادوام و کمتر از سنگ در معرض ترک خوردن است

 

معایب فر صندوقی با کف فولادی

  • گرما را به خوبی سنگ نگه نمی دارد
  • به طور یکنواخت پخته نمی شود، به این معنی که پیتزا ها ممکن است نیاز به چرخش بیشتری داشته باشند
  • ممکن است به مرور زمان سوراخ شود یا زنگ بزند

 

فر پیتزا با کف سنگی

مزایای

  • گرما را بهتر از فولاد ضد زنگ نگه می دارد و انرژی را حفظ می کند
  • گرما را به طور مساوی توزیع می کند
  • رطوبت را جذب می کند و به اطمینان از ترد شدن رویه کمک می کند
  • دچار خوردگی نمیشود.

 

معایب فر صندوقی باکف سنگی

  • سنگین تر از فولاد ضد زنگ
  • اگر سنگ خیلی نازک باشد ممکن است ترک بخورد
  • چون متخلخل است، نمی توان آن را نچسب ساخت
  • گران تر از فولاد ضد زنگ

فرهای پیتزا سنگی دارای سطوح پخت و پز هستند که از سنگ، سرامیک، مواد انحصاری سنگ ‌مانند یا آجر ساخته شده‌اند. این سطوح می توانند گرمای زیاد را تحمل کرده و آن را برای مدت طولانی تری نگه دارند و در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. بر خلاف فولاد ضد زنگ، سنگ و سرامیک رطوبت را جذب می کنند، به این معنی که می توانند رطوبت را از خمیر خارج کنند تا از ترد شدن رویه آن اطمینان حاصل شود. برخی از فرهای سطح بالا که دارای کف های سنگی هستند نیز دارای آجرهایی هستند که کناره‌ها و بالای اتاق‌های پخت آنها را تشکیل می‌دهند که زمان بازیابی و در نتیجه نرخ خروجی را بهبود می‌بخشد.

 

ظرفیت فر 

متأسفانه، هیچ رتبه بندی ظرفیت استانداردی برای فر های صندوقی وجود ندارد، بنابراین تعیین اندازه مورد نیاز می تواند کمی مشکل باشد. وجه مشترک آنها این است که اگرچه ممکن است برای پختن نان یا تهیه پیتزا نیز استفاده شود، ظرفیت با تعداد پیتزاهایی که می توانند روی کف قرار گیرند اندازه گیری می شود. فرهای صندوقی رومیزی کوچک اغلب فقط یک پیتزا را در خود جای می‌دهند و اندازه کف حداکثر قطر ظرف را تعیین می‌کند. سایر فرهای پیتزا صندوقی می‌توانند چندین پیتزا را در هر کف نگهداری کنند، اگرچه تولیدکنندگان مختلف از اندازه‌های مختلف پیتزا برای اندازه‌گیری ظرفیت استفاده می‌کنند. قطر پیتزای معمولی که برای تعیین ظرفیت یک فر استفاده می شود 25، 30 و 40 سانتیمتر است.

فراتر از اندازه سطح کف، تعداد طبقه ها نیز باید در نظر گرفته شود. برای افزایش ظرفیت بدون نیاز به جای بزرگتر، بسیاری از تولیدکنندگان فرها  را در نسخه های دو و سه طبقه ارائه می کنند. نانوایی های با حجم بالا و پیتزا فروشی ها به این فر های صندوقی چند طبقه برای پخت همزمان ده ها نان یا پیتزا وابسته هستند. اکثر مدل های دو و سه طبقه دارای کنترل دمای مستقل برای هر طبقه هستند، بنابراین می توان از دستگاه برای پخت انواع مختلف پیتزا به طور همزمان استفاده کرد.

برای تعیین اندازه فر مورد نیاز خود،

  • اندازه‌های پیتزایی را که سرو می‌کنید،
  • مدت زمان پخت آن‌ها
  • و اینکه انتظار دارید چه تعداد از آن را بفروشید،

در نظر بگیرید.

با استفاده از این ارقام، می‌توانید محاسبه کنید که احتمالاً به چند پیتزا برای پختن در زمان‌های اوج مصرف نیاز خواهید داشت، سپس فری با اندازه کف و تعداد طبقه هایی پیدا کنید که با آن حجم مطابقت داشته باشد.

 

ویژگی های اضافی

فرهای صندوقی گاز سوز اغلب دارای درب هایی هستند که دسترسی آسان به مشعل‌ها را برای تمیز کردن، تنظیم یا تعویض چراغ‌های پیلوت فراهم می‌کنند. در برخی از مدل ها، انحراف شعله روی مشعل ها را می توان به راحتی برای تمیز کردن جدا کرد. این ویژگی ها سرویس و نگهداری در فر را راحت تر می کند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که معمولاً در فرهای صندوقی می باشد، درب شیشه ای است. این به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چه چیزی داخل آن است، بنابراین می‌توانید فرآیند پخت را زیر نظر داشته باشید و بررسی کنید که آیا فضایی برای اضافه کردن موارد دیگر بدون باز کردن درب و آزاد کردن گرمای داخل وجود دارد یا خیر.

از آنجایی که این فرها بسیار بزرگ هستند و اغلب در رستوران هایی با منوهایی که بر روی محصولات نهایی فر، اعم از نان یا پیتزا متمرکز شده اند، استفاده می شوند، فرهای صندوقی گاهی اوقات به گونه ای ساخته می شوند که فر رو به روی مشتری باشد. بسیاری از مدل‌ها نمای بیرونی جذابی دارند یا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مکان‌های ساخته‌شده در سالن سرو و یا آشپزخانه قرار بگیرند که ممکن است با آجر یا موزاییک احاطه شده باشد.

 

 


 

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی