086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

چگونه یک گریل صنعتی را تمیز کنیم

اخبار و رویداد های شیدپخت

بنام خدا

دستور العمل نگهداری و تمیز کاری گریل روغنی و یا ذغالی در رستوران فست فود

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید منوی خود را متنوع‌تر و جذاب‌تر کنید، تجهیز آشپزخانه‌تان با یک گریل صنعتی است. چه یک بار در هفته یا هر روز از آن استفاده کنید، بسیار مهم است که به منظور حفظ کارایی پخت و پز و جلوگیری از انتقال طعم، از گریل خود مراقبت کنید. از آنجایی که روش‌های مختلفی برای تمیز کردن سینی گریل وجود دارد، ما نکات و دستورالعمل‌های کلی را به شما ارائه کرده‌ایم که باید دنبال کنید تا بتوانید به تولید غذاهای خوشمزه برای مشتریان خود ادامه دهید.

 

چرا تمیز کردن یک توری مهم است

چه در حال پختن پنکیک و کرپ یا همبرگر، ساندویچ و گوشت باشید، مهم است که به طور منظم سینی گریل صنعتی خود را تمیز و خراش دهید. هنگام پختن هر وعده غذایی، چربی ها، آب میوه ها و سایر بقایای مواد غذایی روی سطح سینی باقی می مانند. اگر این چربی و کثیفی پاک نشود، به طور مداوم در یک لایه صمغی جمع می شود که سپس به یک ماده سخت تبدیل می شود که حذف آن بسیار دشوار است. اگر به پختن روی این سطح ادامه دهید، حرارت به طور یکنواخت و موثر به غذای در حال پخت منتقل نمی‌شود و می‌تواند باعث شود مرغی که در شام سرو می‌شود، طعمی شبیه به استیک پنیر که در ناهار پخته شده است، داشته باشد.

 

چگونه یک گریل صنعتی را تمیز کنیم

اگر از قبل می‌دانید که چگونه یک گریل صنعتی را تمیز کنید، یادگیری نحوه مراقبت از یک گریل بسیار ساده تر خواهد بود. اکثر صفحات گریل صنعتی مورد استفاده در آشپرخانه رستوران ها با سطح فولادی ساخته می شوند. با این حال، آشپزهای زیادی وجود دارند که به دلیل حفظ حرارت بیشتر، استفاده از گریل روییه کرومی را ترجیح می دهند. توجه به این نکته مهم است که کروم به روال تمیز کردن کمی متفاوت از سطوح غیر کرومی نیاز دارد، اما تمیز کردن آن‌ها همچنان آسان است، به خصوص اگر بعد از هر بار استفاده، مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

تمیز کردن سطوح غیر کرومی

1. بعد از هر بار استفاده از یک لیسه گریل برای پاک کردن چربی و مواد غذایی اضافی استفاده کنید. می توانید به راحتی زباله ها و مواد غذایی اضافی را در کشوی زباله گریل خراش دهید و پس از اتمام کار آن را خالی کنید.

2. اگر گریل بسیار کثیف است، از یک ماهی تابه یا آجر گریل در حالی که سطح آن هنوز گرم است استفاده کنید تا به آرامی چربی و مواد غذایی که روی سطح قرار گرفته اند بمالید تا برداشته شود. دقت کنید که در جهت دانه ها مالش دهید تا سطح استیل را خراب نکنید.

3. در پایان هر روز یا در صورت نیاز زودتر، باید سینی زباله گریل را نیز خالی، بشویید و ضدعفونی کنید. سپس قسمت جلوی گریل را با یک پارچه تمیز جلا دهید.

4. هفته ای یکبار، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید سینی کاملاً خنک شود. از یک پارچه تمیز کننده تازه و یک پاک کننده گریل غیر ساینده برای تمیز کردن سطح استفاده کنید و سپس کاملاً با آب بشویید.

5. پس از تمیز کردن هفتگی، ممکن است نیاز باشد که سطح را بسته به اینکه هر چند وقت یکبار به تمیز کردن سنگین نیاز دارد، دوباره مزه دار کنید. در غیر این صورت، برای جلوگیری از زنگ زدگی، یک لایه نازک روغن پخت و پز بمالید.

تمیز کردن سطوح کروم

1. بعد از هر بار استفاده، از یک سوهان برای پاک کردن چربی و مواد غذایی اضافی استفاده کنید و سپس در صورت تمایل با یک دستمال مرطوب سطح را پاک کنید.

2. در پایان هر روز، سطح را مانند مرحله اول خراش دهید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز، سطح را با مخلوط آب و صابون ملایم تمیز کنید. در مرحله بعد، سطح را با یک پارچه مرطوب دیگر کاملاً پاک کنید، جلوی دستگاه را جلا دهید و سینی زباله را خالی کنید.

هنگام مراقبت از گریل با سطح کرومی، هرگز از موارد زیر استفاده نکنید:

  • پوکه، سنگ های گریل، یا ساینده ها.
  • ابزار تیز یا لبه کفگیر برای خارج کردن غذا
  • سیم ظرفشویی
  • مایع شوینده گریل صنعتی

فرقی نمی‌کند که صاحب یک گریل استیل یا یک گریل صنعتی کرومی هستید، مهم است که از آن مراقبت کنید تا از پخت کارآمد اطمینان حاصل کنید. با تمیز کردن منظم گریل خود پس از هر بار استفاده، علاوه بر انجام تمیزکاری های عمیق هفتگی معمولی، می توانید دستگاه خود را برای سال های آینده در بهترین شرایط کارکرد نگه دارید

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی