086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

آشپزی با فر کانوکشن

اخبار و رویداد های شیدپخت

فر کانوکشن چیست؟

فر کانوکشن (یا اجاق با فن) نوعی فر است که از فن برای گردش هوای گرم و پخت سریعتر غذا نسبت به اجاق معمولی استفاده می کند. یک اجاق کانوکشن به جای تکیه بر گرمای تابشی از مشعل گرمایشی، هوای گرم را پخش می‌کند تا غذا را پوشش دهد و از هر طرف آن را بپزد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد ویژگی های فر های کانوکشن و اینکه کدام نوع برای آشپزخانه صنعتی و رستوران شما بهترین است، بدانید.

 

فر کانوکشن که گاهی اجاق فن دار نیز نامیده می شود، فری است که دارای فن هایی، برای گردش هوا گرم در اطراف غذا است که گرمای بسیار یکنواختی می دهد. افزایش گردش هوا باعث می‌شود اجاق‌های فن‌دار غذا را سریع‌تر از اجاق‌های بدون فن معمولی بپزند، که برای گردش هوای گرم تنها به همرفت طبیعی متکی است. اجاق‌های کانوکش با فن معمولاً برای پخت و پز و همچنین کاربردهای صنعتی و غیر غذایی نیز استفاده می‌شوند. هنگام پخت و پز با استفاده از فر کانوکشن، معمولاً دما در مقایسه با اجاق بدون فن، اغلب 20 درجه سانتیگراد (40 درجه فارنهایت) کاهش می یابد تا از پختن بیش از حد غذا جلوگیری شود.

 

در زمینه فر ها، اصطلاح «کانوکشن» به طور گسترده به معنای «به کمک فن» استفاده می‌شود، اما این شاید دقیق‌ترین راه برای متمایز کردن اجاق‌های فن‌دار از اجاق‌های معمولی نباشد، زیرا هر دو نوع فر با استفاده از حرارت همرفتی طبخ می‌کنند.

انتقال (انتقال گرما به دلیل حرکت حجیم هوای گرم)

فرهای معمولی هوای گرم را با استفاده از همرفت طبیعی به گردش در می‌آورند و اجاق‌های فن‌دار هوای گرم را با استفاده از همرفت اجباری به گردش در می‌آورند، بنابراین از نظر علمی اصطلاح "همرفت" به طور یکسان برای اجاق‌های معمولی (همرفت طبیعی) و اجاق‌های فن‌آور (همرفت اجباری) به کار می‌رود.

یکی از اثرات فن کاهش ضخامت لایه مرزی هوای خنک‌ است که به طور طبیعی در اطراف غذا ایجاد می‌شود. این لایه مرزی به عنوان یک عایق عمل می کند و سرعت رسیدن گرما به غذا را کاهش می دهد. با دور کردن هوای خنک، لایه نازک می شود و پخت سریعتر انجام می شود. برای جلوگیری از پختن بیش از حد لایه های بیرونی غذا، قبل از پخت وسط آن، معمولاً دما را حدود 20 درجه سانتیگراد (40 درجه فارنهایت) کاهش می دهند. علاوه بر این، به دلیل اینکه هوا به خوبی مخلوط می شود، دمای فر بسیار یکنواخت است.

 

مزایای فر کانوکشن

کاهش زمان پخت

مزیت اصلی فر‌های کانوکشن، در مقایسه با اجاق‌های تابشی استاندارد، توانایی آن‌ها در کاهش زمان پخت تا 25 درصد و دمای پخت تا 30 درصد است. این فرها آنقدر متنوع هستند که می توان از آنها برای پخت، گرم کردن، برشته کردن، گرم کردن مجدد و پخت استفاده کرد. همیشه مراقب غذا باشید. پخت شیرینی ممکن است فقط کمتر از چند دقیقه طول بکشد، اما تکه های بزرگ گوشت بسته به اندازه ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

 

پخت یکنواخت

فر‌های کانوکش بسیار کارآمد عمل می‌کنند، زیرا مجهز به فن‌آوری فن هستند که به طور فعال هوای داغ را در اطراف غذا به گردش در می‌آورد، دمای یکنواختی ایجاد می‌کند و هر سطح را با حرارت مساوی می‌پزد. اجاق‌های تابشی استاندارد اجازه می‌دهند هوا به‌طور تصادفی در اطراف غذا حرکت کند، که لکه‌های سرد و گرم ایجاد می‌کند و در نتیجه قسمت‌هایی از غذا می‌سوزد و نیم پز می‌شود. این سیستم متحرک هوا و گرمای یکسان همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ته غذا تا حدی ترد نمی‌سوزد در حالی که قسمت بالایی آن تقریباً خام باقی می‌ماند، که در بسیاری از اجاق‌های معمولی رایج است.

 

پخت انواع غذاها

شما می توانید همه چیز را در یک فر کانوکشن بپزید که می توانید در یک اجاق استاندارد تابشی هم طبخ کنید. اغلب اوقات، مواردی که در فر کانوکشن پخته می شوند بسیار خوشمزه تر، تردتر و آبدارتر هستند. از آنجایی که زمان و دمای پخت کمتر است، کره و آرد موجود و سایر محصولات ظریف نانوایی وقت نخواهند داشت که با هم مخلوط شوند و لایه های پوسته پوسته ای ایجاد کنند. در نهایت، می‌توانید از فر‌های کانوکشن برای پخت، برشته کردن، قهوه‌ای شدن و گرم کردن مجدد استفاده کنید.

پوست مرغ سوخاری زودتر چرب و قهوه ای می شود، بنابراین گوشت سریعتر پخته می شود و آبدارتر می ماند. گوشت ها نیز بازده بالاتری دارند، به این معنی که کمتر چروک و خراب می شوند و محصول بیشتری برای فروش باقی می گذارند. صرفه جویی در زمان و هزینه به رستوران و آشپزخانه صنعتی شما کمک می کند تا سود بیشتری داشته باشد.

 

 

 

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی