086-34130725 :: 09120940729
شیدپخت (خلاق دما گستر اراک) مخترع اصلی کباب پز تابشی و عرضه کننده تجهیزات رستوران، آشپزخانه، فست فود و هتل
شرکت خلاق دما گستر اراک - شیدپخت

کباب کردن با تخته چوبی

اخبار و رویداد های شیدپخت

کباب کردن بر روی تخته چوبی یکی از انواع روش های کباب کردن است. در این مقاله ما به معرفی این نوع کباب کردن گوشت و ماهی پرداخته ایم.

کباب دودی با تخته چوبی

کباب کردن با تخته چوبی که به آن پلانکینگ نیز گفته می شود، روشی است که در آن گوشت روی تخته چوبی که روی حرارت غیر مستقیم روی گریل قرار داده می شود، قرار می گیرد. این بهترین راه برای اطمینان از این است که غذای شما طعمی عمیق و دودی دارد. همانطور که گفته شد، طعم آن بسته به نوع چوبی که انتخاب می کنید متفاوت است.

 

روی تخته چوبی چه چیزی می توانید کباب کرد؟

وقتی صحبت از کباب کردن بر روی تخته به میان می‌آید، ماهی رایج‌ترین غذا است، با این حال، می‌توانید تقریباً هر پروتئین یا سبزیجاتی را با تخته کباب کنید. استیک، مرغ، گوشت، توفو یا یک مشت سبزیجات را کباب کنید. گوشت های مختلف را حتما روی تخته های جداگانه نگه دارید. سبزیجات از همه نوع می توانند یک تخته مشترک داشته باشند، اما سبزیجات و گوشت ها بر روی یک تخته قرار ندهید.

 

نحوه انتخاب تخته مناسب

بسیاری از فروشگاه‌های آشپزی، تخته‌های چوبی از پیش بریده شده را می‌فروشند که مخصوص کباب کردن تخته هستند. طعم به شما بستگی دارد. سرو، گیلاس، هیکلی، اسپند، افرا، سیب و توسکا به خوبی کار می کنند. با این حال، تخته های سرو محبوب ترین هستند. وقتی نوبت به انتخاب تخته بر اساس طعم می رسد، به برخی از پروتئین های مورد علاقه خود مانند ماهی سالمون دودی یا بیکن دودی از چوب سیب فکر کنید. آنها ایده هایی در مورد طعم هایی که ممکن است دوست داشته باشید به شما می دهند. اگر مطمئن نیستید، روی بسته های متنوعی از تخته ها سرمایه گذاری کنید و آزمایش کنید.

 

آیا چوب آتش نمی گیرد؟

مسلما چوب بر روی آتش شعله ور میشود. پس لازم است قبل از اینکه گریل را روشن کنید، تخته را به مدت طولانی در آب خیس کنید. این به جلوگیری از آتش گرفتن چوب در هنگام آشپزی کمک می کند. همچنان باید مراقب شعله های گاه به گاه باشید، بنابراین اقدامات احتیاطی را انجام دهید و هنگام کباب کردن، یک بطری آب در دسترس داشته باشید.

 

آیا می توانید از تخته ها دوباره استفاده کنید؟

وقتی صحبت از استفاده مجدد از تخته می شود، بستگی به وضعیت تخته بعد از کباب کردن دارد. اگر تخته کاملاً زغال شده است، بهتر است آن یک عدد نو استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که تخته هنوز در شرایط خوبی است (زغال زیادی ندارد)، می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید. تخته را با آب داغ بشویید (البته از صابون استفاده نکنید) و در فریزر نگهداری کنید. دفعه بعد که گریل می کنید حتما از آن تخته با همان پروتئین یا مواد اولیه استفاده کنید. بنابراین هر بار از آن تخته ماهی قزل آلا و دفعه بعد از تخته گیاهی خود با سبزیجات استفاده کنید.

 

 

درباره شیدپخت بیشتر بدانیم

شرکت خلاق دما گستر اراک (شیدپخت) مخترع اصلی کباب پز تابشی در ایران می باشد. این شرکت تولید کننده 20 مدل کباب پز در انواع ریلی اتوماتیک ، دستی سالاماندر ، دستی کشویی و کباب پز خانگی است.

شرکت شیدپخت تولید کننده و ارائه کننده صفر تا صد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران و فست فود است. مشاوره، طراحی و اجرای آشپزخانه های صنعتی مطابق با خواست و نیاز مشتری، یکی از خدمات شیدپخت است.

فروشگاه آنلاین شیدپخت خدمت دیگری است از شیدپخت که مشتریان محترم می توانند جهت کسب اطلاع از قیمت تجهیزات و صدور پیش فاکتور آنلاین و خرید کباب پز تابشی و دیگر تجهیزات از آن استفاده کنند.


کباب پز تابشی
خرید کباب پز تابشی